سالن ورزشی شایـد یکی از بزرگترین آمال و آرزوهای جوان‌های خسروشیـریـن، محمّـدآباد و شاه‌نشین باشد. تا همین چند سال پیش، طبیعت و فضای سبـز فراوان باعث شده بـود که ایـن نیاز چندان حس نشود، هر جا که نگاه می‌کردی، زمین صاف و سرسبز برای بازی بـود، باغ‌های وسیع بـا سایه دلگشای درختان که فضـایـی ایده‌ال نـه تنها برای ورزش که برای تفریح و استـراحت فراهم می‌آورد. حالا امّـا، همـه چیـز تغییر کرده است؛ طبیعت بـه قهقرایی تلخ رفته و همـان امکان حداقلی که برای ورزش و سرگرمی در فصل‌های گرم سال بـود هم از بین رفته است.

چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی بچه‌های خسروشیـریـن پیامی بـه صورت خودجوش دست بـه دست شد که از نماینده شهرستان درخواست شده بـود فکری برای احداث یـک سالن ورزشی در روستا کند. درخواست بـه حق و درستی است. چند سال پیش سالنی احداث کردند بـه نام سالن چند منظوره، پشت غسالخانه! هنوز هم گاهی فکر می‌کنـم که منظورشان از ساخت آن سالن چـه بـود! یـک ساختمان بی‌قواره و بدجا که ناگهان سر از پشت مخابرات درآورد و در زمین آرزوهای ما برای یـک سالن ورزشی ساده، مثل علف سبـز شد! آنقدر صبر کردیم که زیر پای آرزوهای‌مان یـک سالن چند منظوره سبـز شده که بـه هیچ دردی هم نمی‌خورد!

ایـن درخواست را در نهایت در قالب یـک متـن در اینستاگـرام روستای خسروشیـریـن از دریچـه دوربین منتشر کردم و بـه نظـر می‌رسیـد که مردم استقبال کم و بیش خوبی از ایـن ایده کردند. یکی از بچه‌های خوش‌فکر پیشنهـاد ثبت ایـن درخواست در سطحی گسترده‌تر و در سایـت کارزار را داد. خودش همـه کارهای ثبت و غیره را انجـام داد و در نهایت درخواست مردم برای امضـاء روی سایـت قرار گرفت. در مدت کوتاهی، کمتر از ۲۴ ساعت، بیش از هـزار نفـر ایـن درخواست را امضـاء کردند. عده‌ای از شخصیت‌های فانتزی روستا، از جمـله خان اوسه‌کوشکو و جنیفر لوپز، خان‌عمو و دیگران هم امضـاء کردند که در نهایت نام آنها از فهرست نهایی بـه دلیل عدم واقعی بودن حذف خواهد شد.

سوای اینکه ایـن اقـدام ما بـه چـه سرانجامی بکشد، یـک درس بزرگ داشت: بـا بی‌تفاوتی نمی‌توان هیچ کاری را پیش برد! گفته‌اند که بـایـد بـا هم متفاوت باشیم، امّـا نسبت بـه هم و جامعه نباید بی‌تفاوت بـود!

امضای کارزار از طریق ایـن لینک ممکن است. لطفا اگر از اهالی منطقـه هستید، یا اگر سلامت جوانان خطه‌ای از ایـران‌زمین برای شما اهمیّت دارد، بـا امضای ایـن کارزار بـه ما کمک کنید.

By جعـفر یعقوبـی

جعفر یعقوبی هستم. دانش‌آموخته سیاست و روابط بین‌الملل. سالهاست خسروشیرین را از دریچه‌ی دوربین به تصویر کشیده‌ و با کلام توصیف کرده‌ام. هر چه از خسروشیرین و این منطقه دورتر باشم، گویی نزدیک‌ترم و هرچه نزدیک‌تر، آرامتر. از گفتگو با تک‌تک مردم خسروشیرین، محمدآباد و شاهنشین لذت می‌برم و می‌آموزم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *